Sagsbehandler til vores kontanthjælpsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til, at blive en del af et selvstyrende team på fem personer? Så er det måske dig vi leder efter.

Om jobbet og opgaverne

Du vil få ansvaret for din egen gruppe af borgere, og arbejdet vil omfatte:

  • Behandling af ansøgning om forsørgelsesydelser efter Aktivloven. 
  • Opfølgning og kontrol af løbende ydelser.
  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere om ydelser i henhold til Aktivloven.

Team kontanthjælp hører under Borgerservice, hvor der i alt er 22 medarbejdere. Vi har mange forskellige opgaver i Borgerservice, og vi vægter samarbejde og godt arbejdsmiljø højt. 

Vores forventninger til dig

Vi forventer at du:

  • Har erfaring med KY (Kommunernes ydelsessystem).
  • Har erfaring med sagsbehandling af kontanthjælpslignende ydelser, eller har arbejdet i en kommune.
  • Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt.
  • Kan læse og forstå lovtekst. 
  • Kan arbejde selvstændigt med opgaverne, og samtidig indgå i et team, hvor samarbejde og sparring er vigtigt.
  • Har forståelse for tal og økonomi.
  • Er beslutningsdygtig og robust, også i den svære samtale.
  • Kan lide at have en hverdag med stor kontakt til borgere, jobcenter, øvrige kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.
Derfor skal du vælge os

Vi er en arbejdsplads, hvor omgangstonen er uformel, og hvor strukturen er flad. Vi møder borgerne og hinanden med et smil og hjælper hinanden, hvor det er muligt.

Du kan desuden forvente:

  • Et job der er udfordrende, og hvor du har mulighed for at arbejde selvstændigt.
  • Et uformelt og inspirerende miljø, hvor samarbejde og hjælpsomhed er vigtige nøgleord.
  • En arbejdsplads, hvor ikke to dage er ens.
  • Frihed under ansvar og mulighed for at planlægge din arbejdsdag.
  • Gratis parkering og gåafstand til toget.
  • Flekstid, god kantineordning og andre personaletilbud.
Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

 

Har du spørgsmål

Kan du kontakte leder af Borgerservice, Jette A. Pedersen på tlf. 79 75 50 51 eller 29 29 45 92.

Ansøgning

Vi vil gerne have din ansøgning senest den 25. april 2024. 

Opstartsdatoen er den 1. juli 2024 eller snarest derefter. Vi forventer at holde samtalerne senest i uge 19.

Om os

Hedensted Kommune ligger midt mellem Horsens og Vejle og består af 31 levende lokalområder. 

I Hedensted Kommune er vi ca. 4.000 ansatte, der arbejder sammen om kerneopgaverne, på tværs af organisationen - til gavn for borgere og virksomheder i kommunen.

Vi har en personalepolitik der bygger på værdierne Ansvar, Dialog og Udvikling. Personalepolitikken er et udtryk for den kultur og den adfærd vi ønsker i organisationen, ligesom personalepolitikken og værdierne sætter rammerne for, hvordan vi arbejder sammen om kernopgaverne, og hvordan vi omgås hinanden på arbejdspladsen. 

Du kan læse mere om Hedensted Kommune på www.hedensted.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hedensted Kommune, Niels Espes Vej, 8, 8722 Hedensted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025717

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet