Leder til IT & Digitalisering søges til Hedensted Kommune i vækst

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til at sætte dit præg på den digitale udvikling i en kommune i vækst? I Hedensted Kommune søger vi en kompetent og visionær chef for IT & Digitalisering, som får en central rolle i at drive vores digitale transformation og udvikle fremtidens digitale infrastruktur sammen med medarbejdere og ledelse - og både i og uden for afdelingen.

Om jobbet og opgaverne

I Hedensted Kommune er IT & Digitalisering en del af stabsfunktionen Økonomi, Personale & IT. Som chef for IT & Digitalisering vil du stå i spidsen for et team, der sikrer stabil drift og høj brugertilfredshed, i en organisation med mange forskellige fagligheder og behov.

Din rolle bliver både alsidig og indflydelsesrig. Du vil blandt andet skulle:

  • Lede og udvikle et team af dygtige specialister samt sikre effektiv planlægning og prioritering af opgaver.
  • Drive større strategiske projekter, der skal skabe en robust, sikker og fremtidssikret IT infrastruktur.
  • Samarbejde bredt, på tværs af organisationen, og indgå i kommunens ledergruppe, hvor sparring og udvikling prioriteres højt.
  • Være sparringspartner for både medarbejdere og ledelse omkring teknologiske muligheder og udfordringer, inden for IT og digitalisering.

Som chef for IT & Digitalisering får du mulighed for at sætte en ny retning, på  baggrund af en gennemført analyse af IT og digitaliseringsarbejdet, og gennem besættelse af flere stillinger, der i øjeblikket er ledige.

Kommende opgaver omfatter også den videre udrulning af M365, en endnu bedre forankring af GDPR i organisationen og den fortsatte fokus på sikkerhed. Både GDPR og DPO hører til under IT & Digitalisering.

Vores forventninger til dig

Vi søger en erfaren leder med solid baggrund inden for IT og digitalisering. Du har erfaring med ledelse af specialister inden for området, og brænder for at skabe resultater gennem samarbejde, ligesom du motiverer dit team til at yde deres bedste.

Derudover forestiller vi os, at du har:

  • Stærke lederegenskaber og evnen til at udstikke en klar retning og søge eller give sparring.
  • Passion for personaleledelse og udvikling af medarbejdere.
  • Stærke relationelle kompetencer.
  • En strategisk tilgang til IT sikkerhed og erfaring med implementering af moderne IT løsninger.
  • En samarbejdsorienteret, initiativrig og inspirerende tilgang til dit arbejde.
  • Evnen til at kunne kommunikere med forretningen og omsætte teknik til forretningstermer.
  • Erfaring fra kommunal eller anden offentlig kontekst.
Derfor skal du vælge os

Som chef for IT & Digitalisering bliver du en absolut nøgleperson i den digitale udvikling af en kommune med ca. 48.000 indbyggere og ca. 4.000 medarbejdere og IT brugere, der arbejder sammen om kerneopgaverne, på tværs af organisationen.

Du får ansvar for en afdeling med 14 dedikerede medarbejdere, og du vil få et tæt samarbejde med ledelsen, så vi kan skabe innovative løsninger og fremme digitaliseringen i organisationen.

Du bliver hovedansvarlig for at følge med i, hvad der rører sig på markedet, hvilke nye teknologier, der er på vej, og især at have et blik for, hvordan de forskellige potentialer kan udnyttes i Hedensted Kommune.

Vi understøtter din faglige og personlige udvikling. Med ca. 400 IT systemer er der masser af spændende udfordringer og muligheder for innovation og optimering.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

Arbejdssted er Rådhuset, Niels Espes Vej 8, 8722 Hedensted.

Der er tale om en fast stilling på fuld tid.

Har du spørgsmål

Rekrutteringen håndteres af A-LEAF på vegne af Hedensted Kommune. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Allan Rønne Gudbergsen på tlf. 51 51 70 46 eller Hedensted Kommunes direktør for Økonomi, Personale & IT Thomas Møller Palner på tlf. 51 19 89 46. 

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 7. oktober 2024. 

De indledende samtaler vil finde sted den 22. oktober, og de afsluttende samtaler afholdes den 28. oktober.

Jobstart er planlagt til den 1. december 2024.

Er du klar til at tage udfordringen op, og blive en del af Hedensted Kommunes digitale fremtid?

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om os

Hedensted Kommune ligger mellem Horsens og Vejle. Der er god infrastruktur til og fra kommunen via både tog, E45 og Midtjyske Motorvej.

Vores personalepolitik bygger på værdierne ANSVAR - DIALOG - UDVIKLING. Personalepolitikken er et udtryk for den kultur og den adfærd, vi ønsker i organisationen, ligesom personalepolitikken og værdierne sætter rammerne for, hvordan vi arbejder tværfagligt sammen om opgaverne, og hvordan vi omgås hinanden på arbejdspladsen.

Kommunalbestyrelsen har, i deres strategi for 2022-2025, udpeget tre strategiske indsatsområder:

  • Vækst i balance.
  • Smidige og effektive processer.
  • Forpligtende fællesskaber.

Find mere information om Hedensted Kommune på https://www.hedensted.dk/. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hedensted Kommune, Niels Espes Vej, 8, 8722 Hedensted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6114250

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet