BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være én af Danmarks bedste kontorelever – på én af Danmarks bedste arbejdspladser?
Er du åben og engageret i samfundet omkring dig? Er du klar til to år med mange spændende muligheder og udfordringer? Er du engageret, nysgerrig og motiveret til at uddanne dig inden for offentlig administration? Så er du måske en af vores tre nye kontorelever fra 1. september 2024.
Om jobbet og opgaverneDu får en spændende uddannelse som veksler mellem praktik på arbejdspladsen og teori på tre skoleophold, og afsluttes med en fagprøve. I forbindelse med den sidste skoleperiode tilbydes en studietur til Bruxelles. I praktikken på arbejdspladsen vil du typisk komme rundt i tre forskellige afdelinger, som både kan være i Hedensted, Tørring og Juelsminde. Afdelingerne kan f.eks. være:
- Borgerservice – Hedensted
- Økonomi, personale og IT – Juelsminde
- Læring - Juelsminde
- Vækst, Teknik og Fællesskab - Tørring
Har du en særlig interesse for HR, løn og økonomi, har vi mulighed for at tilbyde én af vores elever en uddannelse med ekstra fokus på HR-, løn- og økonomiopgaver under hele uddannelsen. Her får du fast arbejdsplads på Juelsminde Rådhus i to år.
Vi tager din uddannelse alvorligt. Vi lytter til dine ønsker, og sammensætter et uddannelsesforløb med høj faglighed, selvstændige opgaver og indflydelse på din egen hverdag, i et samarbejde med engagerede og fagligt stærke kollegaer. Til gengæld stiller vi også krav til dig.
På din arbejdsplads vil der være en elevansvarlig, som er din kontaktperson i det daglige.
Vores forventninger til digFor at blive elev hos os skal du have bestået grundforløb 1 og 2 samt EUX-forløbet med et godt resultat. Du er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt. Vi lægger vægt på, at du er initiativrig og tager ansvar for dine opgaver. Vi ser gerne at du er serviceminded og god til at samarbejde, men skal også kunne arbejde selvstændigt. Samtidig skal du være fleksibel og der er brug for, at du hurtigt kan sætte dig ind i nye ting og tør tage springet ud i opgaver, som du ikke kender, da vi er i konstant forandring og udvikling.
Du kan læse mere om kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration på Uddannelsesnævnets hjemmeside: www.uddannelsesnaevnet.dk/erhvervsuddannelser/kontoruddannelsen/offentlig-administration.
Derfor skal du vælge osDebbie – elev i Beskæftigelse fortæller:
Jeg er glad for at Hedensted Kommune ikke skeler til alder når de vælger elever, men lægger vægt på at få den rette person der passer ind i de værdier som kommunen har og de afdelinger vi skal passe ind i.
Ansvar – Jeg fik hurtigt lov til at have ”ansvaret” for de opgaver jeg blev lært op i. Selvfølgelig med god sparring fra de kollegaer der står for oplæringen, og selvfølgelig først da jeg følte jeg var klar til at tage ansvaret. Jeg har indflydelse på det jeg lærer og kan komme med forslag, så det altid bliver ved med at være spændende, da det er noget man til dels selv vælger.
Dialog – Jeg synes at jeg som elev føler mig hørt når jeg for eksempel kommer med forslag til eventuelle ændringer i arbejdsgange. Jeg føler mig som en del af flokken lige fra starten og jeg er blevet taget godt imod af mine nye kollegaer.
Udvikling – Jeg synes at alle omkring mig her på Rådhuset har været gode til at hjælpe mig med udvikling. De kommer med gode forslag og god viden som jeg kan bruge i mine opgaver. Her er rum til at udvikle sig både personligt og med de opgaver jeg sidder med. Der er rum til at fejle fordi at holdningen til fejl er at det er med til at lære dig nyt
Løn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.
Er du over 25 år får du voksenelevløn. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med betalt frokostpause.
Har du spørgsmålHar du spørgsmål er du velkommen til at kontakte uddannelsesansvarlig Thora Sørensen på tlf. nr. 79 75 57 63.
AnsøgningSend din ansøgning senest søndag den 24. marts 2024.
Husk at vedhæfte kopi af dine eksamensbeviser samt andre relevante dokumenter. Hvis du endnu ikke har modtaget dit eksamensbevis, bedes du vedhæfte dine standpunktskarakterer.
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 15 eller 16.
Om osHedensted Kommune ligger midt mellem Horsens og Vejle og består af 31 levende lokalområder, som vi kalder 'Hedenstederne'. Der er et stærkt forankret fællesskab i lokalområderne, hvor vi har bevaret lokale skoler og institutioner. Alle bidrager til at løse udfordringer og realisere ideer sammen. Det er derfor man oplever fællesskab, handlekraft og nærvær i Hedenstederne, og det er derfor vi siger, at ’Hedenstederne er for ALLE DER VIL’.
I Hedensted Kommune er vi ca. 4.000 ansatte, der arbejder sammen om kerneopgaverne, på tværs af organisationen - til gavn for borgere og virksomheder i kommunen.
Vi har en personalepolitik der bygger på værdierne Ansvar, Dialog og Udvikling. Personalepolitikken er et udtryk for den kultur og den adfærd vi ønsker i organisationen, ligesom personalepolitikken og værdierne sætter rammerne for, hvordan vi arbejder sammen om kernopgaverne og hvordan vi omgås hinanden på arbejdspladsen.
Du kan læse mere om Hedensted Kommune på www.hedensted.dk eller på https://hedensted.career.emply.com/ansat-i-kommunen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hedensted Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hedensted Kommune, Hedensted Kommune, 8722 Hedensted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010706