Kommunikationskonsulent til Hedensted Kommune: Skab synlighed og dialog med strategisk kommunikation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du skrive så fuglene synger? Begår du dig hjemmevant på de sociale medier? Kan du skrive en pressemeddelelse, der tager kegler? Og kan du tænke strategisk, så vi får det maksimale ud af vores indsats?  
Vil du også tage medansvar for at styrke Hedensted Kommunes synlighed, omdømme og dialog med omverdenen? 

Kan du svare ja til ovenstående? Så er du allerede godt på vej til at blive vores nye kommunikationskonsulent. Vi søger nemlig en ny kollega til kommunens kommunikationsteam. 

Om jobbet og opgaverne

I kommunikationsteamet løser vi en række forskellige opgaver inden for blandt andet kommunikationsrådgivning, presse, video, grafisk materiale, SoMe og web. Og vi understøtter hele kommunens organisation. 

Du bliver én af to skrivende kommunikationskonsulenter. Vi har ikke fast definerede ansvarsområder, men deler opgaverne imellem os. Dog med vægt på pressehåndtering, indhold til sociale medier, rådgivning, kampagner og understøttelse af Hedensted Kommunes borgmester, politikere og topledelse. 

Kommunikationsteamet er forankret i afdelingen Politik & Udvikling, som hører til på Hedensted Rådhus.  
Ud over kommunikation arbejder afdelingen med data, juridisk support, udviklingsopgaver samt sekretariatsbetjening af Kommunalbestyrelsen, borgmester og kommunaldirektør.  

I praksis vil du dog lære hele kommunen at kende – fra Juelsminde i Øst til Tørring i Vest. 

Vores forventninger til dig

Vi forestiller os, at du: 

  • Er hammer god til at spotte og formidle gode historier på vidt forskellige platforme – og at du er god til at tænke i potentialer og versionering. 
  • Har et stærkt samarbejdsgen. Det er afgørende, at du er en holdspiller, som kan bidrage positivt til fælles mål og arbejde konstruktivt med kollegaer på alle niveauer.
  • Har gennemslagskraft og mod på at rådgive vidt forskellige mennesker og kollegaer i hele vores organisation, og at du kan gøre det i øjenhøjde, med respekt for de forskellige fagligheder.
  • Ved hvordan pressen og sociale medier fungerer. 
  • Har flair for visuel kommunikation og virkemidler – er du fx særligt god til at lave video, eller opsætte effektiv annoncering på sociale medier er det et plus. 
  • Trives med at hverdagen er meget varieret. Vi løser både (meget) stort og (meget) småt.
  • Har politisk tæft – og gerne erfaring med eller kendskab til, hvad det vil sige at være en del af en politisk styret organisation. Ellers lærer vi dig, hvad det indebærer. 
  • Som menneske er omgængelig, ordentlig, åben for nye idéer og gerne med masser af humor – det er vi nemlig :-)
  • Har en relevant uddannelse, fx journalist, cand. comm. eller tilsvarende.
Derfor skal du vælge os

Fordi vi tilbyder dig:

  • Et spændende, varieret og udfordrende job, hvor du er tæt på kommunens beslutningstagere og har mulighed for at sætte dit aftryk på både dagsordner og opgaveløsning.
  • En bred vifte af arbejdsopgaver, som du selv er med til at definere i samspil med kollegaer, ledelse og interessenter.
  • Gode, fleksible arbejdsvilkår – med gode muligheder for hjemmearbejde – og en (synes vi selv) fremragende kantineordning.
  • En plads i et lille, men stærkt fagligt miljø, hvor der både er plads til – og en forventning om – at du bidrager til den faglige og kollegiale udvikling.
  • Stor mulighed for personlig udvikling og selvstændigt ansvar for egne indsatser, opgaver og kampagner – selvfølgelig med al den sparring, du har brug for. 
  • Mulighed for at bidrage til en række spændende udviklingsprojekter. Lige nu arbejder vi blandt andet med at styrke vores strategiske kommunikation, med udvikling af en ny visuel identitet og en ny hjemmeside, og ikke mindst hvordan vi sikrer et godt flow af historier i organisationen – og med at få implementeret det hele. 
  • Arbejdsplads på Hedensted Rådhus – tæt på E45 og et stenkast fra stationen.  
Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

Ved ansættelse i Hedensted Kommune vil der blive indhentet referencer.
Hedensted Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024. 

Har du spørgsmål

Så tøv ikke med at kontakte ledelses- og kommunikationskonsulent Martin Kastoft, mobil 61 74 42 83, mail Martin.Kastoft@Hedensted.dk eller leder af Politik & Udvikling Christina Sørensen, mobil 21 59 27 19, mail Christina.Sorensen2@hedensted.dk. Send gerne en SMS for at aftale et tidspunkt.

Ansøgning

Ansøg ved at klikke på knappen nederst. Ansøgningsfrist er den 18. august 2024.
Vi forventer at holde 1. ansættelsessamtale den 23. august og 2. ansættelsessamtale den 27. august. 
Hvis du går videre til 2. runde, vil du blive bedt om at lave en caseopgave og en personlighedstest.

Om os

Hedensted Kommune ligger i hjertet af Danmark - midt i det jyske vækstbånd. Herfra kan du nå 700.000 arbejdspladser på under en time eller nemt finde arbejdskraft, hvis du driver virksomhed. For vi har adgang til noget af Danmarks bedste infrastruktur med motorveje, togforbindelser, havne og lufthavne i området. Vi er blandt Danmarks stærkeste erhvervskommuner og hjemsted for en lang række spændende, innovative virksomheder. Vi vægter liv og udvikling i hele kommunen højt og byder derfor på 31 levende lokalsamfund samt et væld af oplevelser ved Gudenåen, fjordene og Juelsmindehalvøens rene sandstrande.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hedensted Kommune, Niels Espes Vej, 8722 Hedensted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080578

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet