Anja gik fra at være dagplejer til at være selvstændig: ”Jeg ønskede, at have kontrol over min egen tid”

Cabelli ligger i dag på Anja's hjemmeadresse, hvor hun driver forretningen i garagen (Foto: Privat)
Profilbillede
dato

Anja Jørgensen har siden 2016 været indehaver af den velrenommerede skønhedssalon Cabelli. Hendes vej ind i skønhedsbranchen var ikke almindelig, og historien om hendes rejse fra at være dagplejer til at blive en dygtig negletekniker og spray tan specialist er bemærkelsesværdig.

“Jeg havde været dagplejer i 7 år, da jeg skulle finde noget, der gjorde, at jeg kunne arbejde hjemmefra,” begynder Anja sin historie.

“Jeg havde tre børn og ønskede at være mere fleksibel, så jeg både kunne hjælpe min mand på værkstedet og være hjemme uden at skulle ud af huset for meget. Jeg ønskede at have kontrol over min egen tid.”

Denne søgen efter en mere fleksibel arbejdsform førte Anja ind i skønhedsbranchen. Hun begyndte at uddanne sig og investerede tid og kræfter i at blive dygtig inden for negleteknik.

Anja var så dedikeret til at forfine sine færdigheder, at hun tog næsten alle de tilgængelige kurser inden for neglepleje. Hun uddannede sig også i eyelash extensions og voksbehandlinger, men efter en periode indså hun, at det var for overvældende, og besluttede at specialisere sig i negle og spray tan.

I 2021 besluttede Anja og hendes familie at flytte fra bylivet i Horsens til Hatting, hvor de kunne finde mere ro og bo i deres eget hus.

Dette flyttemønster blev udløst af den udfordrende tid under COVID-19-pandemien og behovet for en mere rummelig og fredelig tilværelse. Med sin nye bopæl opgraderede også Anja sin arbejdsplads:

“Nu har jeg fået indrettet garagen på cirka 35 m2 med et stort spray tan-rum med omklædning, et stort badeværelse og et hyggeligt negleklinikrum.”

Spray tan og negle som ekspertise
Anja's ekspertise omfatter spray tan, hvor hun bruger Copenhagen Tan, en populær væske inden for branchen. Hun har specialiseret sig i at sikre, at hendes kunder får den bedst mulige oplevelse og resultat, og har lavet tan siden 2014.

Hun lægger vægt på, at kunderne også skal gøre deres forarbejde ved at forberede huden ordentligt før behandlingen og følge de nødvendige efterbehandlingsinstruktioner for at opnå det ønskede resultat.

“Jeg prøver at være så grundig som mulig, men kunden skal også huske at gøre sit forarbejde inden og efter. Huden skal skrubbes, man skal have løst tøj på og man må ikke svede efter. De fleste kan godt se deres fejl, og jeg hjælper gerne 24/7.”

“Jeg har næsten altid tid til en tan, som jeg gør mellem mine neglekunder. Tit så tager det kun 5 minutter, og så står kunden bare og tørrer, betaler og så går kunden,” siger Anja med et smil.

Hovedfokus for Anjas praksis er dog neglepleje. Hun udfører en bred vifte af behandlinger, herunder gele negle og CND Shellac. En af hendes foretrukne produkter er CND PLEXI GELE, der er ideel til beskadigede og skrøbelige negle. 

“Dette produkt er bygget til meget dårlige negle, som flækker på langs, er bløde og ødelagte. Almindelig gele er mere til gode sunde negle, som kan forlænges. det er det bedste mærke på markedet, og er meget skånsomt for neglene. Hvis man er meget hård ved neglene, fx på job med computer.”

Anja værdsætter kundernes ønske om smukke, velplejede negle. Selvom nogle kunder måske foretrækker enkelte farver med et strejf af glimmer, er det vigtigt for hende, at hendes kunder føler sig tilfredse og selvsikre med deres negle, uanset om de er i sin stol for at få enkel eller mere kompleks neglepleje.

En personlig relation til kunderne
Hos Anja handler det ikke kun om skønhedsbehandlinger; det handler også om den personlige forbindelse med hendes kunder.

Hun stræber efter at skabe en tryg og hyggelig atmosfære, hvor hendes kunder kan være sig selv. Mobilen holdes på afstand under behandlingerne og hun deler gerne gode snakke om kundernes liv og karriere.

“Jeg har utroligt mange forskellige kunder i stolen hver dag, men det skulle gerne føles som om hver enkelt er den vigtigste, mens hun er her. Vi kan grine, vi kan græde, være larmende og stille. Jeg har fået mange gode snakke med kunderne om stort og småt.”

Derfor værner Anja meget om det personlige og relationelle, og det er blandt andet grunden til at hun ikke ønsker ansatte. Dette åbner også op for, at hendes arbejdstider er meget fleksible:

“Jeg har lyst til arbejde, når jeg har lyst, og ikke at der skal være en fast åbningstid. Mine kunder bestiller den tid de kan, og så tilpasser jeg mig - inden for rimelighedens grænser. Min træning ved siden af skal der være plads til, for mit arbejde gør, at jeg nogen gange kun får gået 3000 skridt på en hel dag. Derfor er min åbningstid meget flydende.”

Alle skal have råd til velvære
Anja tilbyder sine tjenester til en rimelig pris, og hun ønsker, at de skal være overkommelige for folk i alle økonomiske situationer.

Hun mener, at velplejede negle er en form for selvforkælelse, som mange værdsætter, og hendes mål er at gøre det muligt for så mange som muligt at nyde fordelene ved professionel neglepleje.

“Jeg prøver at ligge på et prisleje hvor folk har råd, så de vil betale for min erfaring. Jeg yder jo en service, som folk sagtens kan undvære hvis de ikke har råd. Men mange er meget afhængige af at have pæne negle, så de føler, at de bedre kan komme hver tredje uge end de skal gå for lang tid, hvilket er godt for neglene.”

Anja Jørgensen er en dedikeret negletekniker og spray tan specialist, der har bevist, at det er muligt at forfølge sin passion, uddanne sig og skabe en succesfuld virksomhed med det rette engagement og fokus på kundetilfredshed.

Hun har formået at kombinere skønhedsbehandling med personlig pleje og har skabt en værdifuld forbindelse med sine kunder, som har hjulpet hende med at opnå succes i sin branche.

Du finder meget mere om Cabelli på deres Facebookside, Instagram-profil eller hjemmeside.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Cabelli